Betat av listan

Så nu kan jag koncentrera mig på påskapynt o städ. För nu har gravarna fått sitt lilla pyssel. Blåa penseèr på mammas grav o gula blommor i vas till pappa, och vars ett tänt ljus. Oj vad det växer blåsippor på pappas grav. Det är fint med blåsippor men inte utspritt överallt haha...ja även på granngravarna o i gräset brevid. De får stå kvar omöjligt att rensa upp allt det i singlet.

Och jag måste köpa en ny lykta till mamma, de 2 som står där i ur o skur är rostiga o dana. Jag ska se om jag kan köpa något liknande fast inte i metall, som tåler väder o vind. För varje gång jag är där oavsett högtid eller ej, tänder jag alltid ett ljus. Därför asar jag aldrig hem dom o då blir dom rostiga...

Först hoppade jag av bussen vid vetrinären o köpte Malaseb shampo o Efa Vet kapslar. Vi växlade nårra ord, vetrinären o jag o önskade varandra glad påsk. Jag hade fått för mig att han tyckte jag var rätt jobbig med mitt tjat om min hund men det verkade inte så ändå. Han hajjar nog hur jag känner det. Han har ju nämt tidigare att jag vårdar min hund till hundra procent o verkligen bryr mig om honom.
Sen stack jag till Jaffa för jag tyade inte gå ändå till torget o tillbaka till gravarna igen.
Sen stack jag till Domus o köpte färs o korvar.
Japp.
Nu busar Sudden med påskaäggen här som ska hängas i riset. Han är hur pigg som helst mitt lilla liv. Vi ska snart ut säger Daniel . En lång runda i sen ska Sudden badas. Dessa jävla bad men de hjälper han. Dessa bad ska ju inte heller pågå för alltid.  Torkar det inte ut huden? Svar nej...inte med detta medicinska shampo, det gör bara hud o päls gott. Nu sitter Sudden i visar framtänderna för husse, för husse äter damm sugare.

Jag måste berätta en ordväxling Daniel o jag hade igår kväll när jag sov:

D : Vill du hjälpa mig att placera ut bokhylle planen?
Jag: Det hänger fult...
D : Vaddå?
Jag: Risgrynsgröten.....

Daniel gick sedan ut från sovrummet o insåg att jag var helt lost i drömmarnas värld...så nån hyllplans hjälp blev det icke.

                                    Hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0