Hejhopp

Idag har vi gjort en dagsutflykt, Daniel jag o Sudden. Vi stack till center syd o handlade lite. Och vi gick in på Bauhouse, eller hur det stavas...ooh vad fint man kan göra. Vilka fina kakelplattor det finns. Man blir helt sjuk. Det finns inga gränser. En liten bord av kakel, 3x5 cm typ kostade hundra spänn.....så det var ju rejäla priser på det fina.
Det fanns ett laminatgolv som såg ut som ett skeppsgolv i trä. Det var fann dyrare än vårt parkettgolv i ask. Men det hade varit snyggt i hallen i alla fall.
Sen fanns det klinkers som såg ut som typ runda nerbankade stenar, typ . Det hade varit coolt i badrummet, orginellt om inget annat.
Det har varit fint väder men fan vad det har blåst. Vet inte om det blåst lika mkt i kristianstad?
Det var i alla fall tur för vår del, för Sudden kunde vara i bilen, som höll sig sval hela tiden. JAg kollade han konstant. Jag hade till o med lagt isklabbar under min jacka som han låg på i bilen, men det var helt onödigt.
Sudden har nyss kränkt en halv skål torrfoder, fast han inte skulle äta mer idag och nu står han och morrar på godis skålen....måste verkligen hålla koll på hans mat intag nu asså. Kortisonet gör han extra hungrig och sugen. Innan idag stal han en ost. Han rev ner den från skärbrädan, hann gnaga lite på den. Det var nog rostbiff pålägget han ville åt egentligen. Lite svårt att kasta i sig en ost innan husse o matte springer ut i köket o hindrar han, kom han på.

På center syd köpte Daniel flera fräsiga t.shirts, ett par byxor och några shorts.
JAg köpte solglasögon, en vår jacka, en BH, steps och ett par skor.
Tur att jag är egentligen bankrutt fram till söndag natt annars hade jag väl handlat mer.
Nu sitter Sudden brevid mig och river mig på armen. Han vill ha godis men det ska han knappast få. Han fick hur mkt hundgodis som helst i bilen. Han brukar aldrig vilja äta i bilen, men nu när han går på kortison kan han äta var som helst. Usch vad helgen går fort. Redan Söndag i morgon.
                                                                         Gonatt

Kommentarer
Postat av: zarah

måste osse köpa solglasögon... men i denna staden kostar dem mellan 300-700 eller så är dem stora runda o det vill inte jag ha.. hahah... kanske ska ta o sticka till centersyd..:P

2009-04-26 @ 10:36:28
Postat av: Amme

Haha jag kan se det framför mig när han snodde osten haha =)

2009-04-26 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0