I vattnets tecken :S

Idag var rörmokaren här o bytte två vattenavstängningskranar (långt ord där ja). Dessa kranar använder man bara då det är nödvändigt att bryta vattnet pga läcka ect. Rörmokaren tyckte vi skulle byta ut dom, då han var här innan för att sätta in elementet. Sagt o gjort.

På jobbet slänger jag in 2 maskiner tvätt och städar tvättstugan i lugn o ro. Går in i den andre tvättstugan för att lämna moppen....går in i gen till den andre stugan för att kolla så fönster o sånt är stängda...då ser jag bara hur vattnet svämmar över i tråget där sköljvattnet hamnar. Jag får panik, springer upp o hojtar på vaktmästarna..men dom var ju inte där....springer till grupplokalen o gormar: EN STOR JÄVLA ÖVERSVÄMMNING I TVÄTTSTUGAN, haha.
Vi springer ner igen o moppar, skrapar vatten, stänger av ström o vatten. Sen kommer MArcus (vaktis) o försöker leta upp stoppet i röret. Vattnet det flödade...dock inte ut i korridoren, teamwork.

Innan dess var det en lugnare läcka i ett av rören...så de ska dit i morrn o fixa..då får de nog fixa avloppet oxå. (Säg vad som inte behöver fixas på jobbet.)

Ringer Daniel i annat ärrende...o då berättar han att vi har vattenläckage här ochså!!!  Röret han bytt här har inte blivit riktigt tätat...hmm. Men det droppar sakta än så länge. Kommunen ska hit i morrn o bryta vattnet ute i gatan.

SÅ en dag i vattnets tecken kan man säga hahaha.

O kvällen på jobbet har varit lite svår...vi har fått lite avhyvlingar och lite försoning o så lite skäll igen..blir så ibland när folk mår dåligt över något annat. Exempelvis att det snart är storhelg igen o då tänker de boende på deras nära o kära, både bortgångna o vid liv. Saknad och ångest blir förstor och använder oss som ventil och slagpåse. Helt ok :) men ibland känner man sig helt tom efter en sån här kväll...psykiskt misshandlad typ.



Och så är jag ju naturligtvis fortfarande orolig över Sudden..ska jaga svar på mina frågor i morgon....han sitter här nu och tittar på mig och ger mig en tass i sidan ibland....min lilla pöjk....

                               
                                                                           

Kommentarer
Postat av: zarah

hoppas det blir bra med sudden snart::):):):):

2009-04-07 @ 22:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0