Igår

Igår var det en häktisk dag på jobbet. Det är väl så att antingen är jag överkänslig och lättstressad, eller så har jag helt enkelt mer och göra på mitt schema, eller så kräver just mina vårdtagare lite extra, jag vet inte. Eller så bryr jag mig för mycket. Men ska man inte göra det inom vården? Haha.
Varje dag skulle jag vilja träffa och göra något för alla mina vårdtagare, (3st). Men det går inte. En dag i veckan har de, då det är just dom jag koncentrerar mig på.
Ibland märker jag när jag träffar de andra i matsalen, att de tittar på en precis som, jasså, jobbar du idag? Och du var inte hos mig imorse? Jaha.
Tur att semestern börjar närma sig kanske.
Daniel hämtade mig på jobbet, han hade lastat bilen med ett nytt trädgårdsmöblemang, bilder kommer sen.
Han stannade på P däcket och jag mämtade ut Prednisolon till Sudden och köpte mer ögondroppar. Dropparna går åt, jag riktigt badar ögonen idom varje morgon för att få bort "morgonkladd".

Så igår började vi då med cortisonet. Jag har läst för mycket om detta och är lite orolig. Hade det varit jag själv som gått på det hade jag inte brytt mig, typ som föräldrar tänker om sina barn. Jag har själv gått på maxdos cortison när jag var liten för allergi men mins inga biverkningar. Men det trappades ju ner precis som vi ska göra med Sudden.
Cortison hjälper ta bort symtom på allergi, klåda, och allmän infektion i kroppen.
Däremot ger det biverkningar som rejäl törst, hunger och extremt mycket urinavgång. Sen kan man bli antingen överaktiv eller apatisk. Men då snackar vi långvarig behandling.
Det är ju så, desto bättre medicin, desto värre biverkningar. Give and take.
Bricanyl och oxis gör iunderverk för en astmatiker, och öppnar upp luftvägarna snabbt och man kan äntligen andas igen, men istället går man och skakar som ett asplöv, blir nervig och får obehagliga hjärtklappningar. Som sagt, give and take.


i förrgår ringde vet när vi var på ÖB. Hej Maria, hur är det med dig och Sudden? Så han ville inte bara ha en lägesrapport med Sudden utan med mig ochså hehe. Gastron visade inget anmärkningsbart...i guess right. Men men.
om 14 dar ska vi dit igen o ta prover o sånt. Viktigt o kolla så cortisonet inte busar till det med andra värden i kroppen.
När nedtrappningen e klar ska han ta en halv pilla var annan dag.
Så äntligen är det färdig letat efter diverse anledningar till hans allergiska symtom. Nu ska symtomen istället lindras/tas bort.

Idag ska man jobba kväll. Jag hinner nog ta bilen. För jag börjar sent för en gångs skull. Ehmm måste ringa tjejen på lönekontoret. Behöver hjälp med komptimme problem. Om det nu går o lösa.
Undras om Daniel ska sparka igång trädgårdsvattnet idag.Herregud vad tiden går snabbt helt plötsligt. Nu helt plötsligt behöver gräsmattan klippas och växterna få eextra vatten.  Underbart.

                        


 
                                                    
                                                                                                   Adjöken

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det är tur det finns medicin...... Hoppas det löser sig snart

Synd det inte går i helgen... men det komemr fler

kram

2009-04-22 @ 20:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0