Lite allmänt tragg

Sitter här och stoppar i mig naturgodis, satan gott asså. Men man ska ju inbilla sig att det är nyttigt bara för att det är "naturgodis". Gillar speciellt dom dära bumlingarna men krossade nötter o frukt doppat i vit choklad. Dom smakar verkligen inte nyttigt haha. MEn jag köpte inte det därför, utan för at tjag var sugen helt enkelt.

Denna vecka har varit ett "lappförhållandevecka". Daniel jobbar kväll och jag dag. Daniel hade skrivit en lapp när jag kom hem, "bryggaren är laddad och snart en maskin tvätt klar". Ja jag blev förvånad när jag hörde maskinen va igånga. Men jag slutade redan två och Daniel körde hemifrån ett. Men det skadar inte att ha det så här för då hinner man sakna varandra. Kl 23 traggar vi satan med varandra. Mycket att berätta, hur min dag varit, hur hans dag varit osv.

Idag var jag ledsagare i två och en halv timme. Vi stack till två olik optiker, domus och söderzoo. Rätt tröttsamt att göra sådant man ej är van vid. Man blir trött både i huvud och kropp. Men det gick bra. Men man är van vid att lulla runt på Allögården och gå på sin höjd till Konsum sommarlust vid inköp.

Sakta men säkert blir Sudden bättre. Höger örat tar lite längre tid på sig, men det finns mycket bacilusker där som ska lyckas stryka med av pencillinet. Men det är ändå en markant förbättring, dock fuktigt fortfarande. Vänster öra är ok.
Huden...jaaa pencillinet har o göra där ochså...men han ska gå på pc i tolv dagar till.
Mailade vetrinären innan o frågade när tarmbiopsi proverna är klara egentligen.

I morgon jobbar jag till 16 och på lördag till 13. Längtar till söndag o måndag, då ska jag sooooova. Och längtar till söndag då Daniel och jsg är lediga tillsammans. TROR inte att han ska jobba helg i varje fall, men det kan ändra sig.

Gick in på HM`s sida o plockade ner lite sommarkläder i shoppingvagnen, tömde den sedan o loggade ut, haha. JAg gör så ibland när jag blir akut shopping sugen. Tänk om man varje gång skulle handla på nätet när man var sugen på det...oj oj oj.

En del grejer jag spanat in ska jag köpa i stan, så jag kan prova ut det riktigt. JAg har ju faktiskt tappat några kilo så jag är tveksam till min byx storlek. Därför bättre prova riktigt. Dessa veckor då vi jobbar olika, Dnaiel o jag, ska jag erkänna att de tinte blir någon ordning med mat. Hur roligt är det att laga mat till sig själv? Och inte kan vi äta riktig lagad mat 23 på kvällarna.
Dessutom har jag varit lite down en period...så de där kilona jag tappat, har jag inte tappat på ett bra sätt och blir inte förvånad om de kommer tillbaka då jag börjar leva lite normalt igen.

I går var det pub afton på allögården. De boende hade då möjligheten att gå ner till områdes centralen som ligger under samma tak, och ta sig en bup runda.

Inte många gick ner men några styckna. De blev roligt lulliga. Tycker det är roligt för dom att hitta på något mer busigt ibland. Få koppla av, våga minnas tillbaka, öppna sitt hjärta...ja som vi ochså kan ha lättare för med någon whiskey innanför västen.

Ja, jag tycker det är trevligt i alla fall, en del kanske tycker det är olämpligt att äldre sjuka människor med medicin, ska hälla i sig lite alkohol då o då.
MAn jag säger: SOOO WHAT!!!!!

Och sen är det ju inte heller de sjukaste o svagaste som valde att ta sig ner till puben heller.
Nån valde att inte ta nattmedicinen till exempel. Helt ok. Vad ska de med starka sömntabletter o värktabletter till, när de har några snapsar i kroppen i stället?

Men denna PUB afton sker bara en gång om året. Så det lär inte bli ett stort beskymmer.

Jaha..näää nu tycker jag att Daniel ska komma hem.

                                                     


Kommentarer
Postat av: mia

HAr själv observerat att jag kastat om bokstäverna ibland på pub. Det är nog inte skoj att gå på en BUP runda, men dock PUB runda.

2009-04-16 @ 22:34:50
URL: http://suddensmatte.blogg.se/
Postat av: Mona

Hehe klart dom också ska ha kul ibland...ja det blir ju så när man inte äter som man ska...sen när man börjar äta som man ska så blir man så ledsen att typ dom 2 kilona man blivit av men kommit tillbaka...så det är inte bra o slarva...ha det bra...

2009-04-17 @ 00:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0