Molnen har skingrats....

Både ute o inne. Igår ringde vetrinären in pencillin till Sudden, både i tablettform och örondroppar, äntligen!! Att maila folk är det bästa som uppfunnits haha. Tycker det händer mer både med vetrinärer o läkare då.
Detta borde stabilisera Suddens öron och har jag tur kanske det biter på hans hudinfektion ochså!!! Så det känns mycket bättre nu. Han ska äta pencillin i 20 dagar! Så pass kraftig är hans örininflammation...inte konstigt jag har varit på vetrinären.
Sudden är pigg o positiv som vanligt, han glufsar i sig maten nu. Ända sen gastroskopin har Sudden ätit upp varenda torrfoderkula man lägger upp, omedelbart. Så det är roligt men samtidigt ett mysterium. Han har aldrig ätit som en riktig hund förr. SÅ nu är jag noga med att dosera upp rätt mängd. Behövde jag inte innan då han kladdade med maten, åt lite då o lite då..nu tömmer han skålen med en gång som sagt. Trodde först han fått en kortison injektion..men då borde vetrinären sagt det. Kortison gör hundarna vansinnigt hungriga och törstiga. Men det ska han inte börja med än. Först måste pencillinet reda upp lite infektioner först så att kortisonet har en chans att verka (min åsikt, inte vetrinärens :S).
Man blir väldigt envis och påläst när ens älskade djur eller barn blir svårt sjuka, det är ju förståeligt.

Jaaa man blir väl lite på hugget när det gäller en själv med...jag lyckades äntligen få en läkartid jag ochså, vilket redan var bestämt mellan doktor o mig...men sen att boka en tid....det är svårare än man tror..suck. Synd att det finns för lite läkare med den kompetensen min doktor har inom just mitt område, han har säkert häcken full men va fan....däremellan kommer ju patienterna...

Underbart väder idag!!  Igår när jag kom in i trädgården märkte jag att de små buskarna i rabatten fått blad och de andra växterna knoppar hit o dit..när fan hände det? Det går himla fort när det väl sätter igång...underbart.


Idag ska jag till torget o köpa blommor till kyrkogården. Köpa ljus ochså om jag inte redan har det någonstans.

Och sen måste jag köpa köttfärs. JAg ska göra köttbullar o köpa prinskorv till jobbet. Vi jobbar i påsk o ska därför göra ett påskbord :) Det gjorde vi förra året ochså. Förra året behövde jag dock bara göra kanelsnäckor hahaha....jag är som jag är men jag kommer nog lägga ner hela min själ i dessa köttbullar så de blir så perfekta som möjligt. Och löken ska jag för- steka o förvälla så Anita inte blir sjuk..hon tåler ej lök men det funkar om man förväller o mjukar upp löken riktigt först innan man häller i det i köttbullesmeten. Japp.

Jaaa...nää...det var väl alles tror jag...hej då

Kommentarer
Postat av: Amelie

hahahha laga mat till Anita är nog som servera Gordon Ramsey hahahaha.

Ska vi byta tur på måndag? SLipper du börja 7 efter helgen? :P

2009-04-09 @ 13:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0