Solsken

Idag är jag ledig. När jag vaknade låg Sudden på husses huvudkudde med nosen en centimeter ifrån mitt ansikte och snarkade. Så gulligt! Han ville sova vidare men jag fick som vanligt få upp han ur sängen så han kunde få sin pencillin. Åtta dagar till ska han ta pencillinet. Öronen är upptorkade och fina nu, är så glad för det. Hudens "krustor" blir allt mindre och mindre ochså. Vetrinären ska kontakta mig idag tror jag för fortsatt behandling. Spännande att se.
Så fort jag hinner och kan ska jag ta fram kameran och ge er uppdaterade foton på honom, för vissa kanske ser hunden som en skinnflådd darrande, plågad hund som bara vill dö, kanske?

Jag är alldelses för öppen av mig, jag säger så mycket, vill delege mina tankar och funderingar till andra. Det borde man kunna göra tycker jag. Jag lyssnar på andra och brukar kuna förlita mig på att alla väljer den rätta vägen.

Visst, hade Sudden ägts av någon annan, hade han kanske inte varit i livet idag, men inte för hundens skull utan för ägarens egen ekonomi främst. För detta har kostat, och ni som tror att en försäkring löser allt, är ute o snurrar.
Men har man bara resurserna så.

Det som gjorde att allt gick snett, var sensibiliteringen. Den gjorde inte underverk som man trodde. Suddens immunförsvar ville inte lära sig att tåla dessa allergener. Istället blev allt värre.
Även vi människor kan ibland få mediciner som inte funkar och man får byta och prova sig fram tills man uppnått önskat resultat.

Nä fyfan vilket svammel det blev här.
Helgen har varit skön och lugn. Grannarna tittade in en stund igår, vi tog en gemensam promenad. Daniel och jag har mysigt ovanligt mycket, Man passar på då vi båda är lediga. Vissa veckor är extrema. Vi är knappt hemma samtidigt alls.

Ska snart sticka till Apoteket. Skulle varit skoj med en liten shoppingrunda men det kan jag nog inte kosta på mig. Både hunden o bilen har varit dyra. Ja..det nya datarummet ochså för den delen. Svammel svammel svammel

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi vill asbolut se foto på vovven! Hundkär som man e!

2009-04-22 @ 12:06:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0