*Sudden

Kan ju börja med att säga att jag är åtminstone glad över att "ploppen" på läppen snart är helt borta.


Haha, valde det sämsta fotot av alla men här ser ni i varje fall hur stor ploppen varit

Och idag..så gott som borta.


Om ni redan tröttnat på inlägget kan jag hänvisa till att detta är numera en blogg som överhängande kommer handla om Sudden.

Jag har gråtit en tur innan idag innan jag steg upp ur bingen. Man kan väl säga att detta är the final countdown för Sudden. Hans öron är icke bra, spez högra är inte trevligt. Nu väntar jag otåligt på att vetrinären ska behaga höra av sig så vi kan så fort som möjligt sätta in den starkaste behandling man kan tänka sig, nämligfen kortison. Detta bör förhoppningsvis inte bara hjälpa huden utan även ta itu med öronen. Öronen kommer aldrig bli bra men de kan definitivt bli bättre.

Kortisonet ska då sättas in i hög dos som ska trappas ner till en tabl varannan dag i framtiden. HAr läst på mkt om kortison och jag vet att kortison har lika många avigsider som positiva sidor. Men det är så med bra, kraftfull medicin...de har alltid lika stora negativa påföljder ochså. Men hundar reagerar inte lika kraftigt på kortison som människor, dock. Och det är rätt vanligt att hundar får kortison som hjälp till allergi o öronproblem. Så detta är ingen extrem överdriven löjlig behandling som ska sättas in.
HAde man nu bara kunnat veva tillbaka tiden till första januari, så hade jag aldrig gått med på allergi sprutorna som aldrig hjälpte. För dessa har BARA fördärvat.


Här sitter jag och skriver en blogg..som ingen har adressen till...lol. Ska väl lämna ut den snart då...
Men tror många kommer vända igen, eftersom det nu mestadels kommer handla om min underbara pöjke Sudden.

JAg måste påpeka att jag har stenhård koll på Suddens utveckling både på det positiva o negativa hållet, jag kommer aldrig låta Sudden vara kvar i livet, den dagen alla resurser satt in utan resultat, kom det ihåg. Därav mina lip attacker på sistone.

Bloggen kommer ju innehålla lite annat ochså. Visar lite förhandsbilder på det nya rummet, som dock ej är riktigt klart, en bokhylla ska hämtas på Torsdag på MIO möbler, lite pynt o nån tavla o nån gardin ska ochså upp snart.



Och så klippte jag ju mig ochså i Torsdags....det syns säkert inget men jag är nöjd. Mest toppar, lugg o urtunning:

                                              

                                                                                  Adjö                     

Kommentarer
Postat av: conny

snyggt data rum!!! hoppas sudden kryar på sig snart.kram

2009-04-07 @ 11:51:09
Postat av: zarah

var är rummet asså vilken del av huset ahah eller är det de "gammla"datarummet......

-ja här blir nog inga snaskiga detaljer.... så det är väll inte mycke som rorar folk...... hahahahahha

2009-04-07 @ 12:40:42
Postat av: mia

Det är förrådsrummet i pannrumsdelen av huset

2009-04-07 @ 12:57:51
Postat av: Tess

Hoppas det ordnar sig med Sudden...inget vidare med öronen :( kramar om

2009-04-07 @ 16:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0