En fortsatt ledig lördag

                         
Min lilla laptop är lite trög, ville inte visa mig miniatyrer, så jag laddade bara upp en slumpmässig bild och denna fick det bli. Jag hade tänkt ett kort på Daniel, men jag tar det i en senare blogg. Får göra det på den andre datorn sen.
För detta inlägget handlar lite om Daniel. Jag ska vara glad att jag har honom, en fantastisk man. Han tänker först och agerar sen, han tänker mer än vad jag tror och han säger sällan det. Därför kan det bli missuppfattningar ibland från min sida. Att han inte tänker på saker o ting lika mycket som jag, vilket han gör.
Just nu är han iväg o handlar. Jag har nyss kommit hem från jobbet. Fyfasiken vad sent det blev inatt. Inte värt jag skriver varför för då blir det åtta årings varning på mig direkt. Men jag körde hem till slut ändå haha. Var på Ö-äng. Först hos Emma o Conny, sen hos syrran där Zarah o Tess var. Vi kom in på lite kusliga ockulta grejer, som kan vara en dålig kombo när man senare ska ut i mörkret och köra hem.....

Emma o Conny hade fått det riktigt fint i sovrummet. Vi ska ochså ta ett rejält tag i vårt sovrum sen. Men det står andra rum på tur först.

Underbart väder idag ochså, att gnälla över att det är kyligt tycker jag är trams när vi skriver den 18 April, det är ju inte riktigt dags än för bikini värme precis, men ryktet säger att varmare vindar är på ingång.

Idag ska jag dra över lite lätt i huset med diverse städartiklar. Daniel har rymt upp så fint här redan så det känns inte så tungjobbat att fräscha till lite här. Sen ska vi nog grilla. Blir det nästan automatiskt när solen tittar fram när man bor i hus. Grilla är egentligen inte min grej men det funkar.

Brossan var här igår. Han skrattade gott åt Suddens knasiga upptåg. En boll hamnade invid en tulpan klunga. Istället för att putta iväg bollen bort från tulpanerna, tyckte han att han skulle slita upp tulpanerna istället. Och när han som en katt, smyger sig på bollen och gör ett skutt pang på bollen.
Brossan sov över här ochså och han hade sagt till Daniel när Sudden låg och sov djupt i sängen att, han kan ju fan inte ha ont, så djupt och gott han sover och så roligt han har när han leker och beter sig allmänt som en pajas.
Nä, det rimmar rätt dåligt. Jag väntade ett samtal från vet igår, men han ringde inte. Ingen panik än så länge. Diskussion om fortsatt behandling på Sudden så han får så optimalt hälsotillstånd som möjligt.  Jag kan inte sluta tragga om hunden. Men har jag börjat så får jag fortsätta. Jag har berättat om hans svåra tid, så nu är det bäst jag berättar om hans förbättring och min o vetrinärens planer på att ge han rätt hjälp, i rätt tid, så allt ska fortsätta gå åt rätt håll.
Och allt utgår från HUNDENS rättighet att få må bra och rättighet att få slippa lida.

Och så tog jag itu med något som gnagt i mig. Och nu när jag fått det sagt känns det mycket bättre.

Nä, en kopp kaffe, sen ska jag jaga dammråttor. Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Daniel

å krama söta vovven!

2009-04-20 @ 02:00:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: zarah

hehe ja det blev litta rysliga historier haha

2009-04-20 @ 15:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0