den 30 juni

Firade vi vår 2 års bröllopsdag + Suddens åttonde födelsedag. Vi började med att sticka till Grissly där Sudden skulle välja leksak. Det gick inte så bra, vilket det aldrig gör. Han blir alldeles förvirrad och bara nosar på alla grejer, inte ens härliga små bollar som han är tokig i rörde han. Vi fick hjälpa han till slut. En liten hård boll, en liten gummi katt och en litet trasselrep. Och en påse smackos godis. När vi väl betalat gick vi förbi katt avdelningen o då roffade Sudden åt sig en liten plattform med fjädrar. Men den kunde han ju inte få, han hade pajat den med en gång och ätit upp fjädrarna och alla de andra små detaljerna haha. Katt torfodret tyckte han var intressant ochså hehe.

I all uppståndelse glömde jag fota som jag tänkt, dessutom tyckte jag det var lite pinsamt ochså att vi tramsade oss med Sudden, de andra kanske tyckte vi  behandlade hunden som ett barn haha. Men jag tror detta är ändå rätt vanligt, speciellt vid juletid märker man ju hur folk handlar julklappar till sina djur.

                                

                               

Sen stack vi till Yngsjös rökeri och åt en underbar middag, lax naturligtvis. Jag tog peppar och apelsin lax och Daniel tog fjordlax. Daniel fick till och med stekt potatis fast de ej hade det på menyn men tjejen sa gladeligen att det kan vi ordna åndå. Sudden fick vara med vid bordet, vi satt ute, utanför den stora öppna terassen, men vi hade fått sitta där ochså med hunden. En skål med vatten ordnade hon ochså till Sudden utan att vi ens bad om det. Fantastist trevlig personal haha.

Sen drog vi till Kivik, gick runt där lite och kollade vid hamnen.

                                       

Sen var vi ju tvygna att testa Cafe annorlunda. Men det var verkligen inget annorlund amed det cafet. Torra kakor bara. Ursäkta min negativitiet. Men ett ställe som är beryktat borde väl ändå skärpa sig lite och hålla kvalitèn. MEn omgivningen var helt fantastisk, svalt och skönt mitt i en skog. En sån sval och skuggig trädgård skulle man haft haha. Sen gick vi lite i skogen. Sudden gjorde det han älskar mest, rulla runt runt runt och runt, i lövhögar och jord.

                                                                                   

Visst ser jag trött och svettig ut? Det var joag ochså, hade kunnat lägga mig under en lövhög och somna haha.

                           

                            

         Det är svårt att hitta ett ställe i en skog, som man kan sätta upp sin kamera för ett gruppfoto haha.


                      Vi hade det skönt o trevligt i alla fall och att vi lyckas välja ställen att fika o äta på där även
                                           hunden var varmt välkommen till :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ni verkar ha haft en trevlig dag =)

2009-07-02 @ 17:26:19
Postat av: zarah

redan två år sedan.. satan vad tiden går.. men grattis. Fina bilder

2009-07-02 @ 19:22:46
Postat av: Amelie

Herregud va tiden går!! 2 år???? Shit.

Mysiga bilder, ni verkar haft en jättefin dag!

På måndag börjar jag jobba, längtar inte direkt, men vafan. Har ju semester sen efter den 2:a perioden e slut me så det e bara att bita ihop. ;)

2009-07-03 @ 10:18:32
Postat av: Emma

Nu är du lite dålig på att uppdatera ;)

2009-07-03 @ 13:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0