Denna förbannade datorn

Det har tagit mig hur lång tid som helst att överhuvutaget lyckas komma in på nätet, HERREGUD att det ska va så komplicerat med maskinvarufel och uppkoppling och annat!!

Men men.
Daniel väckte mig i förmiddags med att kaffet var klart. Kort därefter begav sig Daniel till jobbet :(
Jag stack sedan till Annie som var själv hemma eftersom sambon var på firmafest. Vi badade i poolen fyra gånger sammanlagt. Solade däremellan, men man låg knappast långa stunder. Varkens Annie eller jag är så mycket för att ligga och stekas. Och jag kan nog medge att JAG tycker det är skönare att bada i en pool i en trädgård, där man inte behöver vara iaktagen av andra människor, du har möjlighet att gå på ett riktigt dass, det finns mat o dryck på nära håll. Och det är varmare i poolen än i havet. Vad jag vill komma fram till är, att jag nog föredrar trädgårds sol o bad faktiskt, än havet. JAg må va tråkig men alla kan inte vara normala hahaha.

Snabbt därefter stack jag hem o hämtade Sudden. Vi slängde in oss i hyndan o körde till Ö-äng till Emma Conny o barnen. Bilen lade av bara en gång i Hammar, så bilen skötte sig rätt hyfsat idag. Men inte är det kul när den överraskar en så hela tiden. Bromspedalen vibrerar ochså när jag ska bromsa lite i höga hastigheter. Daniel tror att det kanske är dags för bromsarna fram denna gång. Jag trodde faktiskt att allt vad bromsar hette, redan var bytta på bilkräket. Sååå
jag kör inte mer med den bilen innan tänningen o bromsar blivit kollade. Asså jag ska påpeka att bilen bromsar in som den ska!! Såå dåraktig har jag inte blitt än så jag riskerar nått otrevligt hahahahahaha.

Hemma oss Emma o Conny: Maten var klar o gott var det minsann!! Kall bearneise sås, flintastek o potatis. Fysatan va gott det var. Jag glömde dock ta sallad..
Kevin var otroligt pratglad och nyfiken på mig. Han pratade konstant om att gräsklipparen var ute........Vad bra att den är ute.....och så lekte vi arga leken ochså. SÅ himla go..sån brukar han inte va mot mig tycker jag, så oblyg.

Vi stack till hundrastgården när åska o regn lagt sig. DEt var så skönt för övrigt när det regnade, underbara svala vindar.
Hundarna var lite off, men inte konstigt. Varmt o kvavt.
JAg trodde även att jag skulle få se när Ella ormen deras, skulle äta en liten pinkis. Men hon var icke hungrig. JAg höll henne lite o hennes tunga fladdrade i min nacke hahahaha. En mysig o jävlig otäck känsla samtidigt haha.

När Sudden o jag kom hem, kastade jag in han i badet. DEt behövde han. Har återigen slarvat med baden och han har ju både rullat sig bland jord o kvistar, samt i skogen när vi var på utflykt. Och det kanske påverkar hans hudproblem än värre. Men låt så va i så fall, han är en hund, och en hund ska få skita ner sig o rulla sig i jord nån gång tycker jag hahaha. Han blev bättre som alltid efter badet. JAg väntar hem ett balsam som lär komma nästa vecka som jag ska börja med.
Sudden ligger vid husses arm o ser så söt ut som möjligt, snarkpratar o clownar sig för husse äter choklad dessert. Men han ska icke ha något. Nu måste vi tänka på hans figur och hans övriga hälsa.
(Emma du undrade innan om Suddens snarkpratande, du ska bara höra han nu, hahaha.)

                                                                Haj o avaj

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, ja det var trevlans.. Näää Kevin är inte så blyg för nu har han ju träffat dig ett tag med ganska så korta avstånd :)

Skönt att badet är över för denna gång, det är nog skönt för han =) Kram

2009-07-04 @ 08:56:59
Postat av: PoMpE

Jag har löst problemet med att jag inte kunde vara ledig på Morfars 80års dag. Jag har bytt med en arb kamrat, så jag jobbar fredag från klockan 06.00-13.00 istället för 13.30 - 23.00.

Puss! //Guben


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0