Räknar ner

Nu börjar jag räkna ner, snart är man på jobbet igen och tvingas utföra sysslor på löpande band i hettan, hos folk som har trasiga trasiga termostater i deras gamla kroppar. Folk som inte öppnar ett fönster i onödan eller kastar koftan för en dag...de kan till o med säga att de fryser när en annan står i duschen med dom och är totalt lost i värmeslag och svett.

Jag vill inte börja jobba igen. Jag önskar jag hade varit rik så jag hade kunnat gå ner femtio % i tjänst. Man tillbringar nästan hela livet på jobbet. Man har bara sitt hem för att vila, duscha äta och sova. Men jag kommer igång igen, det vet jag, men denna jobbiga känslan när man vet att det bara är en vecka kvar :(

Och så har vi dessa osynliga regler ochså....man SKA hitta på saker varje dag på sin semester tydligen. Man SKA ha varit åp stranden alla varma dagar, gått på marknader och andra somriga saker. OCh det bästa hade ju varit om man stuckit utomlands, vilket jag inte fattar man gör när vi äntligen har sommar i sverige.

Vad har vi gjort då? Ja vi stack ju till Kivik en dag. Vi har varit vid stranden..är det en gång bara? HAr vi gjort något arbete här hemma med huset? Nej det har vi inte. HAr jag slarvat bort min semester?
Nä det tycker jag inte. Jag har vilat, tagit det lugnt, glömt bort vilken dag det är.
Igår hemma hos Annie, var det riktigt avkopplande och skönt. Jag begär inte mycket, det har ni märkt.

Daniel ska jobba i vekcan ochså nästa vecka, men han ska dock vara ledig på Torsdag då vi kör till småland. Hoppas jag inte ska köra. JAg hatar det när jag inte exakt vet var jag ska svänga av osv. Jag fegar mer än svärmor o man ochså när det gäller att köra om tre långtradare samtidigt till exempel. Hahaha, jag gillar inte sånt. Bättre att de kör. JAg är lat.

Sudden är mer död än levande. Han går tre steg, sen ramlar han ihop o lägger sig. Man såg hur han njöt på Emmas balkong igår när åskan drog förbi och de svala vindarna kom. Där låg han och sov utan att behöva flämta hela tiden.

Vad händer idag? JAg vet tamejfan inte och skönt är det!! Brossan undrade om jag skulle köra till Yngsjös loppmarknad. Det vill jag inte riskera med min bil. Mot krisianstad vågar jag för där vet jag vilken buss jag ska ta hem, hahaha.

Brossan har konstaterat att det måste vara bromsarna fram som blivit ojämna och behöver bytas ut, då jag bromsar in i högre hastigheter och bromspedalen stutsar lite. Varför ska denna bil alltid ha nått o jämra sig över. Suck.
Att fixa tänningen är inte svårt heller säger han. - Be Daniel skruva i tu tänningen o kolla, sa han...Hmm inte säkert Daniel känner sig säker på det heller....hehe, kanske jag kan locka hit brossan till det..
Nä om man ska hoppa in i duschen kanske.....

                                     

                  Den här trappan i Kiviks hamn, var inte hundvänlig. Den store hunden hoppade över den. 

                                    
                                           Daniel, när vi väntade på den goda maten på rökeriet i Yngsjö


                                   
                                      Här kan man tro att jag sålt smöret o tappat pengarna, men jag ser lite glad
                                                                     ut ändå..........


Kommentarer
Postat av: zarah

fiina bilder.... :)

2009-07-04 @ 19:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0