Skitbil

Besviken på min Hynda. Vi fick inte loss broms skivan. Hur vi än gjorde. Brossan, Daniel, vänner o bekanta har hjälpt till. En hyundai ska man nog lämna in till en dyr verkstad eller så ska man skrota dom efter tolv år. Men så negativ skulle jag inte vara mot min bil tyckte brossan haha. Men höger fram är fixad, ivarje fall bromsklotsarna och skivan slipade Daniel på plats. För den var tydligen inte skrotfärdig. Och så får vi se om vänster fram blir åtgärdat i morgon. Förstår brossan om man säger nej haha. En hel dag har det tagit. Men det är synd o säga att han ej ställt upp i alla fall. VI provåkte efter och jag panikbromsade några gånger och brossan gjorde nästan ett näsavtryck i instrumentbrädan. Men jag vill ju kolla så skiten håller hahahahahaha.

                                                                    
Jag stod mesta delen av tiden och tittade , var rädd att domkraften inte skulle hålla fast där var en pall bock som säkerhet. Rätt intressant ändå och få reda på vad alla manicker är till för. Men den dära skivan ni ser, den gick som sagt inte att få av, den skulle ochså ha bytats, men så blev inte fallet.....man får väl lägga ut de nya på blocket då, haha

                                                                    

Det påpekades ochså hur lätt det är att byta detta på en volvo......och koreanerna fick mycket skit haha,
fick påpeka för brossan att det är faktiskt inga kineser som gjort bilen utan koreaner. Rätt ska va rätt, hehe.

                                       

Vet inte varför jag lägger upp dessa bilder överhuvudtaget, men det är vad bilder som tagits idag.
Eftersom jag är rätt nyfiken av mig och ställer frågor hela tiden har man lärt sig lite men inte till någon nytta tror jag. Däckbyte är något jag aldrig kommer våga mig på fast man bör kunna det, då får jag vara "strandsatt" istället vid punktering.

En vääääääääääääääääldigt intressant blogg va?




Kommentarer
Postat av: Amme

haha stackars gumman. Nu e din semester slut! Hur känns det?? Jag har inte bestämt mig ännu om jag kommer på tisdag el ej får se lite. Men det e bättre nu iaf. Ska bli kul å snacka me dig snart igen. Kramar

2009-07-12 @ 21:21:53
Postat av: Amelie

Fy det låt inte upppiggande direkt. Hoppas din dag imorgon börjar mjukt o fint. Jag stannar hemma imorgon me dock. krama

2009-07-13 @ 16:49:41
Postat av: Amelie

Hej lilla söt! Hur va 1:a dagen efter semestern? Puss & kram

2009-07-14 @ 18:51:46
Postat av: Amelie

bara jag som kommenterar, dags att uppdatera kexet. ;) Nästan en hel vecka sen ju haha

2009-07-18 @ 13:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0