Sudden duktig

Idag har Sudden och jag succesivt skött om han lite. Först klippte vi ansiktet. Inga protester och jätteduktig, förutom då man klipper hakan, då vill han gapa, (då blir det jobbigare för mig och det är det han är ute efter). Sen tog vi en paus från klippandet. Torkade av hans ögon med fuktade kompresser och så fick han fuktdroppar, därefter hundchoklad.

Senare klippte vi öronen och hals sidorna. Viktigt att öronen hålls så bara som möjligt. Därefter vispade jag igenom med några kompresser fuktade med öronrens. Öronen är fortfarande fantastiskt fina!! Inte mer än normalt smuts fick jag upp. Kliar man sig med skitiga tassar blir det automatsiskt skit i öronen, för att inte tala om huvudgnidningar på gräsmattan, vilket inte förbättrar hans dåliga hud, tror jag.

Innan idag sprayade jag igenom pälsen med vetriderm sensitive spray. "Mjället" kom genast upp till ytan som jag kammade bort. Han tyckte nog det var skönt och framför allt svalkande, han brukar annars inte gilla sprayflaskor. Han har nog blivit uppfostrad med en sådan, för han reagerar så starkt av ljudet av sprayflaskor. Detta spray ska man applicera två ggr om dagen. Vilket jag aldrig gjort förr, för jag har gett upp för tidigt. Men jag ska inte ge mig denna gång. Pälsen torkar snabbt, så han går inte och är fuktig halva dagarna, det är inte heller bra för huden.

Man märker väderomslag direkt på Sudden, idag har han inte flämtat fast jag kan tycka det är kvavt. Inget kliande heller. Han har legat mycket o sovit i lugn och ro. Stark värme påverkar nog hans hud till det sämre.
HAr även köpt ett balsam från apoteket som ska sitta i fem minuter efter vanlig schamponering.  Så vi får se om hans hud blir bättre.
Jag har fortfarande inte gett upp googlandet på hudproblem hos hund. MÅNGA har problem med detta och många har gett upp vetrinärhjälp. Men jag hittar inte någon med samma symtom som Sudden. Andra verkar ha STÖRRE problem, päls faller av, kala fläckar, röda, blödande partier. Hundarna biter och kliar i sönder sig.

Konstigt nog har Sudden inga problem på bröstpartiet, hals och ansikte....dessa kroppsdelar är sällan i kontakt med marken..långsökt, men kanske en anledning. Konstigt i alla fall.....

Daniels datorgrejer kom idag o jag fick i uppdrag att hämta ut dom. Det var ju inga små paket.....så snart kanske han har fixat ihop en ny. Jävla blixtnedslag, irriterande dyrt och onödgit. men men...






Kommentarer
Postat av: zarah

ja det är itne kul när sådant händer.... Men tänk att det tog inte huset iallfall heheh

2009-07-06 @ 19:06:53
Postat av: Emma

Duktig sudd

2009-07-06 @ 20:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0