tur o otur

Brossan o Fanny var här innan o Mikael skruvade av plasthöljena under ratten för att titta på tändningen. Tyvärr satt alla trådar bra, vi hade hoppats på att en tråd hade hoppat av eller hängde löst. Men problemet är att fjädern i själva låset är kass. När jag vrider om nycklen, hoppar gärna nycklen tillbaka ett hack och då händer det, som ska hända, motorn stannar. Fjädern kan man inte åtgärda, för då ramlar andra små komponenter, bland annat då alla små stavar till låset och det kan ingen männska sätta ihop rätt igen. Det är som att plocka itu ett låshus till en dörr. En ny tändnig kostar 4200 och då är inte arbetet inräknat. Och där går gränsen. Vad vi då har gjort är att vi har ordnat en liten tyngd på nycklen som gör att nycklen stannar till höger i låset. Det funkar kanon, men man kan inte sälja bilen, lol. Men jag får ha den tills den ska skrotas. Detta är en fattigmans lösning och det är ingen "trafikfara" i alla fall. Nu återstår bromsarna fram..suck. Men det ska brossan o Daniel fixa när de vill och kan. Spännande och se om den går igenom besiktningen som snart ska äga rum. Vi får se hur balkarna ser ut.


Jag har gått igenom bilder på SUdden men hittar inte de bilderna jag är ute efter som vi tog när vi bodde på näsby, för då var Sudden som långhårigast. Och det är inte många bilder vi har där Sudden står eller sitter normalt. Antingen flåsar han som fan, har en leksak i munnen, rullar sig, springer, står vriden med hela kroppen etc....hoppas jag hittar den där mappen med just den bilden jag vill ha.....

Daniel festar i Nosaby och jag sitter här men det är skönt, jag är inte social idag ändå. Hej då

Kommentarer
Postat av: Emma

KANON att det fungerade Jue!! Hoppas nu bromsarna fixas snabbt o lätt och att den går igenom besiktningen

2009-07-10 @ 22:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0