Underbart väder

Ja det tycker jag att det är. Riktigt påta i trädgården väder och städ dag. Sudden är sval och nöjd. När det är varmt vet han inte var han ska ta vägen.
Igår när vi körde till småland var det jag som var i baksätet med Sudden. Fan vad han trakaserade mig hela tiden. Han begärde att jag skulle klappa han konstant. Gjorde jag inte det, tacklade han mig med hela sin tyngd mot mig hela tiden, jag kände mig nästan som en småbarns förälder faktiskt. Att han fortfarande inte accepterat att åka bil. Han tycker det är så tråkigt. Fick truga i han vatten ochså, nosen var snustorr men han skulle min själ inte dricka något vatten, men när jag fuktade nosen började han dricka. Naturligtvis pausade vi. Det tar två och en halv timme till smålands stenar.

Trevligt nere hos morfäderna. Men som vanligt lyckades Siri slingra sig ur hjälp från sin son och sonhustru inför morfars 80 års dag. Minst åtta sorters hemmabakade kakor stod på bordet, smörgästårta och vanlig tårta. Kalle, sonen, berättade att det gick inte att få henne stilla på en stol då han skulle hjälpa henne med baket,  för några köbe kakor är det inte tal om hos familjen Johansson. En trött och svårt sjuk dam, med en vilja starkare än stål. Vi undrade allihopa, hur orkar hon!!!

Sudden var så snäll mot Nathalie, en bestämd westie dam, som gav han bett på läppen några gånger fast han bara gick förbi Nathalies matte, som hon vaktar värre än en Rottweiler.

Det är trist att folk inte vet vad en Amris är. Händer så ofta att de inte känner igen Sudden som ras. "Men dom är ju långhårigare", ja men jag har ju klippt ner han, är mitt standard svar. Men har de inte större huvud? Du tänker nog på engelsk cocker svarar jag då. Och Sudden som är så rastypisk ochså. En rolig kommentar kom igår: "jag trodde det var en Puli".  EN PULI !!!!!!!!!!!!!!   HALLÅJAAAAAAAAA.
Kanske fem gånger, har jag hört folk säga direkt,  ahhh en amris !!!.
Emma o Connys målare, som renoverade deras lgh på näsby, han hade själv en amris och vi hade mycket att snacka om, dom har sina egenskaper som tydligen går igenom på varje individ, haha.

Men Amerikansk Cocker är inte såååå jävla vanligt, det är ju inte en gång i veckan man ser en Amris.



                                                                                  
                                                                             Puli - Sudden upp idagen lik, 

                                       
                                        Det var svårare än jag trodde att hitta nerklippta vuxna svarta amrisar.
                                                                  Här är ett gäng rätt   långhåriga i alla fall.

                                       Återkommer med en muko bild sen, den externa hårddisken har Daniel stulit ser jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0