En sensationell nyhet!!!!!!!!!!!!!

Gissa vem som fått små bäbisar? Jooo mitt persikoträd, haha



Det trodde jag inte, speciellt inte när trädet är så pass "ungt", synd bara att trädet har "krusbladssjukan", men det verkar orka bära frukt ändå. Persikorna lär nog inte bli ätdugliga, vi får se.



Idag har jag inte gjort mycket. JAg har badat hunden. Höll på att tuppa av, av mentollukten som pyrde upp när jag masserade upp löddret kraftigt, länge och väl över hela kroppen. Shampot hjälper till mot klåda och tar bort skorvorna i huden. Funkar rätt bra. Nästa bad blir på onsdag. Man ska ju inte bada hundar för ofta och ni reagerar väl på varför min stackrs hund badar så ofta. DEt beror just på hans dåliga hud. Hundar med hudproblem kan man inte bada för ofta. Man använder även special shampo som inte fördärvar huden och som återfuktar och skyddar huden istället.

Jag är så in i helvetes trött så det liknar ingenting. Fint väder solen skiner, värmen har gassat. OCh jag vill bara att det ska bli kallt. Daniel är hos grannarna och grillar. JAg hade så gärna velat följa med, men jag orkar inte helt enkelt. När Daniel slängde ihop en potatissallad, hade jag värmt ärtsoppa o satt o sörplade i mig den. Är jag knäpp?
Fantastiskt god potatissallad som han gjort på en halvtimme. OBS att han kokte potatis o kylde ner på något konstigt sätt!! God blev den i alla fall.

JAg funderar på om jag ska renbädda, dammsuga madrasserna och lite sånt. EN LÖRDAG KVÄLL.
Nä jag är sjuk....

                                       
                                                                           Sudden är så söt när han "ler"

                            Här är några bilder på min botaniska trädgård hahahahahahahahahahahha



    
                                                                vinranka

          

              Akleja                                                                 vinbär

                                    
                                                             rabarber

             
                                                               Jordgubbisar

                
                bigarråer                                                                     krusbär
 
                               
                                             Äpple faktiskt


HAr även björnbär, vita hallon och blåbär. Men orkar inte ladda upp fler bilder nu och det är ju bara blad man ser ändå.
                             Jag önskar jag kunde skriva godnatt men det är ju inte det än, tyvärr.
                                                                      bye bye

Kommentarer
Postat av: mia

helvetes bloggajävel. varför gör den så med bilderna o texten?

2009-06-27 @ 20:08:57
Postat av: zarah

asså vi tänker så lika så det är nästan sjukt hahaha

fin trädgård

2009-06-27 @ 20:23:52
Postat av: mia

Nu har jag fixat till det lite bättre i alla fall. Ja Zarah du och jag tänker rätt lika, vi är ju nära släkt ochså :)

2009-06-27 @ 20:51:11
Postat av: Amelie

Åh va fint gumman! Massa frukt och bär ju =))))

2009-06-28 @ 17:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0