En ledig dag

Sitter här i morgonrock och slappar trots att klockan är 13, skönt!!
Helgen på jobbet har väl varit som vanligt förutom att fått se mycket blod. Låter fruktansvärt, men ingen har blivit allvarligt skadad. Jag tror jag slutar skriva här känns det som....om den saken.

Skönt med regn faktiskt, det behövdes. Igår beställde jag hem lite fröer som jag ska sätta i våra stora krukor. Tulpanerna däri är så vackra men de varar ju inte länge till. Och det finns inget utrymme till att sätta dit fler plantor, därför får det bli fröer som jag lätt kan pilla ner mellan tulpanlökarna.

Idag ska Sudden bara ha en kortisontablett per dag. Allt har gått jättebra. Var rolig för biverkningarna men den enda biverkning han har är HUNGER!! Men det är roligt att ge han mat nu, han äter upp allt som bjuds. Därför portionerar jag ut mat till han genom hela dagen så han slipper känna hunger hela tiden. Trodde aldrig jag skulle behöva mäta upp mat till han, för han har aldrig ätit för mycket annars. Men nu är risken stor. Huden är i stort sett återställd. Han har ingen klåda, jag kan busa runt i pälsen o dra fingrarna mothårs över ryggen utan att han ryser och skakar sig, eller rent utav går därifrån, vilket han gjorde innan för att det irriterade han så pass. Öronen går åt rätt håll men dom får jag ha ett vakande öga över.
Han har kunnat sova nätterna igenom utan att bli kissignödig, som ochså är en biverkning av kortisonet.

Jag håller på att bygga upp en ny sommargarderob. Hämtade ut ett paket igår med riktigt färgglada linnen, bikini och andra luftiga toppar. Ska även leta fram de sommarkläder jag gömde undan i höstas för att få plats med alla andra kläder. Både Daniel och jag är glada för att handla kläder så det börjar bli rätt trångt. Och ändå kan man stå flera gånger o jämra sig över att man inte har något att ta på sig.....

Hoppas det går fort till semestern. Jag sitter och tänker på jobbet och på mina 2 damer som inte mår alltigenom bra. Jag var nästan på väg att ringa jobbet innan och fråga hur det har gått för dom, men herregud det kan jag inte. JAg ska ju jobba i morgon. Man måste försöka släppa jobbet när man är ledig annars går man raka vägen in i väggen.

En tant ramlade sent igår kväll när jag var på väg hem så gott som. JAg, och mina natt-kolleger hjälpte henne bra, men damen bad mig att inte lämna henne. Och det gjorde jag inte heller förräns hon kände sig lugnare och läget var stabilt.
JAg ville ju hem naturligtvis innan detta hände, men när jag väl satt och höll hennes hand torkade hennes hår, hade jag inte en tanke på att vilja hem...(naturligtvis hade de andra stannat hos henne men denna dam och jag står varandra närmre eftersom jag är hennes kontaktperson.).   Min Maria, blir jag kallad för :).

Nä mer kaffe...

Kommentarer
Postat av: ZARAH

du tänker på jobbet hemma lika mycke om jag hahah... jag kan tänka nu närjag är sjkskriven att undras om 1152 lever o hur det gick för henne... ska man ringa o fråga hahahahhaa lol

2009-05-04 @ 13:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0