Igår

Igår kände vi oss utvalda men samtidigt utanför. Annie sa att nu kan hon ge igen sen bröllopet haha. Vi firade Annie och det var bara hennes släkt + vi. Men man känner sig ändå väldigt nära henne när hon bjöd oss också. Men jag hade nog glömt hur det låg till, för när jag flackade med blicken över det dukade bordet i trädgården såg jag bara folk som liknade Annie o Andreas hahaha. Men det var trevligt. Och det var så bra att det inte blev "fest" på det sättet som jag förväntade mig, för jag slapp bakfyllan idag. JAg var lite på lyset men lagom.

                                           
                                                              Jag ser alltid lika road ut på bild...

Idag är det varmt och skönt men man tappar lusten till att göra tråkiga inomhus saker, men ska försöka göra det ändå.
Dessutom är det inte bra att jag är ute tyvärr, för min huds skull. Har varit ute nu och vattnat och placerat ut vattenspridarna och redan nu känner jag hur det sticker på armarna. Det blir nog fina knottror snart. Fint de.

Suddens hud börjar ochså dumma sig igen. Måste öka baden, och badda med klorhexidin på de fläckar han har fått tillbaka skorvet. Öronen håller sig fortfarande bra. Får han några fästingar nu efter frontlinen ska jag aldrig mer ge han det. För jag gillar inte grejen att hälla på dom bekämpningsmedel. Dåå får vi hellre plocka fästingar. Skulle han få annan ohyra badar vi honom med ohyreshampo i stället, det är inte riktigt samma sak tycker jag. Det stannar inte kvar i blodet på samma sätt som Frontline.

JAg är så besviken på Saaben och att jag INTE vill ha den med Daniel älskar den. Men vi ska ju kunna ha råd och använde dan ochså. Sex cylindrig turbo, aotomatare, vi får bo vid bensinstationen känns det som. DEt var för många knappar o finesser ochså, som i en cockpit. Vad är det för knapp? O den knappen? Och den knappen då?
En knapp är till för vinterkörning, "håll er i snön så kör den bra" "Den håller lägre varvtal".

När det är halt ute vill man SJÄLV hålla koll på varvtalet, och vilken växel i kurvor och svängar. HAr du för högt varvtal spinner hjulen lätt osv.....nä jag vill ha manuell.

Och tänk om man glömmer växlingen om man kör automatare? Fast det vet jag att man inte gör, det är som att cykla.
Men jag tycker det är själva tjusningen med att köra bil o växla.
Jag kände ju mig dum ochså men jag var ärlig.
Gillar du den? FRågade ägaren.
- Nä..jag vill inte ha automatare...och som sagt alla knappar. Du kommer ju köra av vägen innan du hittar rätt knapp för fan.
Daniel och jag är väldigt olika när det gäller sånna här grejer.....jag ser ingen tjusning i turbo o sånt. Man får ju inte köra fort ändå ju !!!! Och jag som har så lätt at tköra för fort till och med med vår gamle Hynda. Hur ska det sluta? Köra till jobbet under fem minuter?? Hahaha.

Idag är det mors dag o vi ska till Daniels mamma tror jag. DEt är jobbigt med mors dag.....

                                                            
JAg letade efter scannade bilder på min mor, men hittade ingen tyvärr. Däremot hittade jag på Smulan. Denna bild tog vi stunden innan sista färden till vetrinären. HOn var så gammal och trött så hon orkade knappt ligga så här.
Lilla Smulan....Hon blev 15 år.


Kommentarer
Postat av: Emma

Anledningen till att man använder fästingmedel är ju för att det finns risk för borrelia när man bara "plockar" ¨färstingarna. Och borrelia är ju inte speciellt roligt för hundarna att få.Så hellre frontline än Borrelia är min åsikt!

2009-05-31 @ 14:49:56
Postat av: mia

Hur ofta inträffar det?

2009-05-31 @ 14:56:07
Postat av: mia

Jag har frontlinat han ju! Får han fästingar ändå, så kan det väl kvitta? Får han inte fästingar fortsätter jag. Inget resultat= onödigt med det? Eller?

2009-05-31 @ 14:57:50
Postat av: PoMpE

Tackade nej till v6:an, får se vilken bil det blir...

Är spizz på 9-5 fortfarande :P

2009-05-31 @ 15:17:07
Postat av: Amelie

Åååh va söt smulan va!

2009-05-31 @ 17:20:48
Postat av: zarah

hahahahah cockpit hahaha..... dem bilaran är så tjusig ahaha men sen va dem kostar att ha och i drift och sådan har ju jag noll koll på... Men automatare måste vara härligt.... bara sitta o ta det lungt... o då har du ju riktigt bra tillfälla till att pilla på alla knappar hahahah istället för att växla heheheh

Smulan ja.... så söt:)

2009-05-31 @ 20:28:23
Postat av: Mona

Lilla Smulan...ja det dagen var inte rolig...

2009-05-31 @ 23:08:39
Postat av: Amelie

Hur gick schemaplaneringen förresten? =)

2009-06-03 @ 13:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0