Maria Ruccula

HAr varit lugnt o skönt på jobbet idag, jobbade för Inger, inga jobbiga insatser idag. Och att sluta 15 var ju pricken över i:et ochså. Jag hade fått Ruccula (stavas?) av Ingrid som jag glömde i måndags. Därför skrev jag en post it lapp o satte på grupplokalsdörren, "Maria Ruccula". Alla var ju nyfiken varför det stod en sån konstig lapp och samtidigt tyckde de att det lät som ett bra namn, MAria Ruccula, ja varför inte, det skulle man kanske byta till då.


Igår kom brossan på ett snabb besök, han glömde kvar halva utseendet:
Han försökte hjälpa mig att klippa Suddens tassar. Sudden är ju väldigt kinkig när detta ska göras. GIck inte så
bra. Men när vi sedan var själva o Daniel var i ett annat rum, (Sudden blir änu värre när vi har publik), så gick det bättre.
JAg hade en hård och bestämd attityd, och då funkar det till slut. Fattar inte vad det är med han. Joo det killas väl naturligtvis. Men va fan det måste göras....

Idag: oj vad Daniel slitit hårt idag, jag ville ju göra detta igår då jag var ledig så vi kunde hjälpas åt men det ville inte han. Han tycker nog bara jag är i vägen.  Han har kastat halva komposten, väldigt mycket grenar kvistar o jord. Och kastat annat diverse skit. När Daniel skulle köra dit ville inte bilen gå i gång, helt död när han vred om tänningen. Han sprang igång den o körde till tippen. På tippen var det samma visa. Och när vi skulle köra för att lämna köksmöbler till Lotta var det dags igen. Daniel puttade o jag körde när den gick igång.

På parkeringen fick vi ha den på tomgång medan vi lastade ut möblerna, sen fick vi köra igen. Det hade varit trevligt med en kopp kaffe men bilen vill som sagt inte starta efter man slagit av tänningen.
URsäkta Emma Conny Lotta o Fredrik för vär jäktade o lite sura attityd. Hoppas det är batteriet o inte startmotorn.
Är det strtmotorn så får vi köpa en annan helt enkelt.
Kaffebryggaren börjar ochså gå i sönder...o min mobil vill inte ladda upp bilder....what the fuck??
Hoppas granne kan fixa bilen till oss i morgon, men vi får nog i vilket fall som putta då ochså. Släpte ska va tillbaka elva. Tror inte han kan hjälpa oss så fort.
När vi parkerat o stänkt av motorn, testade vi att vrida om tänningen igen eftersom den då varit i gång minst en halvtimme. Men nix, no reaktion. Skit osse.....

Idag har vi ätit lite glass o SUdden ochså



Tomt i köket men inte länge till :) HAr två olika möblemang i tankarna på MIO vi får se vilket det blir.
Vi vill ha ett mindre bord och en luftigare hylla. Det andra var för stort för vårt lilla kök. 
                                                         

 :                                                        
                       
                                                                   BILFAN, haha

Jag vet att jag kan ladda upp meningslösa o tramsiga bilder ibland men det är jag det"

Kommentarer
Postat av: Anonym

STavar som ett svin, slarvar med orden´. Köpa ny bil menar jag om det är startmotorn, INTE ny startmotor...nej ack.

2009-05-27 @ 22:21:09
Postat av: Amelie

HAhahahahahahaha vilka roliga bilder gumman. =)))

Snart ses vi på jobb, men fy fan va det regnar!

2009-05-28 @ 05:49:15
Postat av: zarah

Trist med bilen. Och ja roliga bilder hehe.. ruccula sallad är väll abra för gott??? JAPPP

2009-05-28 @ 11:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0