vanligt städ blir lätt grovstädning

Hade jag nu ¨hållt mig till normalstäd hade jag kanske snart varit färdig. Men nädå, ut med alla skafferi produkter o torka av hyllorna, det var inte längesedan jag gjorde det. Men jag hittade lite jag kunde kasta. Vi har extremt mycket grejer för att bara vara 2 styckna.....
Jag fattar inte varför vi har såå mycket snabbkaffe i olika smaker, vi dricker ju aldrig snabbkaffe!! Någon gång har det väl hänt att det vanliga kaffet tagit slut så man druckit av det andra så länge. Man kanske skulle ta med lite till jobbet o hoppa ur kaffekassan ett tag, men tacka vet jag vanligt kaffe.
Sen har jag hört att pulverkaffe o annat pulver, typ chokladmjölk inte är bra för njurarna i längden. Men säg det som inte är bra egentligen? Skulle man hålla sig till allt som sägs hade man nog inte kunna ätit något och inte andats heller förd en delen. 
Daniel har nyss trimmat och ska snart klippa gräset. Sudden hade en äcklig fästing på skinkan som Daniel tog bort. Efter hans bad idag ska jag frontlina han. Sudden är nog lite allergisk mot gräs, nös som fan ute i trädgården. Men vi ska sätta igång och vattna sen, då yr det nog inte lika mycket gräs partiklar i luften, tror jag.

Jag sitter här och hoppas på att Emma o Conny får huset, det lät så mysigt. Och jag vet ju hur underbart det är med att bo i hus. Visst det finns några futtiga nackdelar ochså men det är inte många. Äger man ett hus är det lite mer trista grejer man måste tänka på, men att hyra är en perfekt start.
                 

                                          
                                                
Jag trodde ju att SUdden skulle vara trött efter den långa promenaden i förrgår....när han kom hem högg han tag i en av sina gummiankor och ville att matte skulle kasta den. Ett underbart tecken på att min grabb mår alldeles utmärkt och är i bra kondition, trots kortison i kroppen som kan göra dom tröttare...

                                                                              Mattes powervovve:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha du är som jag ! Jag skulle bara tömma disk stället... men hoppsan så började jag rensa skåpen så här på kvällskvisten ;) Roligt när dem har bra kondition ju. Lukas gick en bra bit idag så tänkte ja "han kommer va trött när vi kommer fram" men nej då han lekte en massa istället hihi. kram

2009-05-21 @ 21:31:00
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Emma

Ja det blir väldigt lätt så. Börjar jag städa sopskåpet så brukar det oftast bli storstädning i hela lägenheten. Men här är ju inte så jättemycket att städa och hålla på med men snart så har vi nog jättemycket att göra, trädgård, hus... =) Kram

2009-05-22 @ 14:33:52
URL: http://quazta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0